Monday, April 18, 2011

tips kurus (!)


assalamualaikum! entry ni memang menggelikan. dan kalau rase-rase nak jadi anonymous, tolong jangan komen mengarut-ngarut, saya bawak awak pegi kandang ayam lepas tu biar awak bertelor situ baru tau. okay? deal tau!

macam ni, many many many people have been asking me on how to lose weight. honestly, me myself pon bukan pratikkan sangat healthy food, exercise semua ni. and frankly speaking, ramai orang mempunyai figure yang lebih bagus dari saya. bukan humble tapi betol, seperti contoh, siapa tak kenal kak Hanis Zalikha kan? kalau saya bebetol kurus, mesti dah ade orang offer saya jadi model #kthnxbai

ni dah lari topic ni. so, now we proceed.



inilah saya yang sekarang :D


habis tu yang bawah ni siapa?????????








































erk -___-


dush dush badan tu! T___T

so now nak bagitahu process dari awal. buat jadi bookmark okay? HEHEHEHE. first thing first, azam tu mesti ada! cuba korang reka kalendar sendiri then catat dari tarikh korang start diet sampai korang dapat berat ideal korang. tapi jangan la sampai terlalu taksub sehari nak hilang 5.8 kilo kan?

nak diet senang je actually. JANGAN makan nasik! senang kau cakap? susah weyhhhh serious susah. tapi kalau tak makan nasik memang tak mati insyaallah. tapi kalau nak makan jugak nasik, amek due tiga butir je cukup. okay tak. camni, contoh la korang makan 3 kali sehari kan? nak tambah jadi 5 kali sehari pon takpe. tapi portion nasik PASTIKAN sikit. sesikit-sikitnya. boleh? oleh kerana abah selalu cakap saya bulat dan gemok, saya kuatkan semangat untuk jogging at least 10 minit sehari. tapi jangan gelak, nak ckp ni. lepas 10 hri saya stop sebab MALAS (?) tak senonoh kan? tapi tulah yang jadi, cuma saya kawal makan je kot. macam saya pernah ckp dulu (malas nak review post lepas) saya kurus sebab IB sgt stress dan saya takde masa nak makan or enjoy masa makan saya. sebab malam-malam nak buat assignment mesti nangis. sadis gila kan? tapi itulah hakikat.


dan lepas 2 3 bulan inilah hasilnya kot kan. to be honest jugak, lepas saya dapat berat ideal, saya memang makan tak ingat dunia :( serious! tapi cubalah korang bayangkan, pengakuan exclusive ni, dari 7* kg tinggal 5* kg manalah taknak balas dendam kan. and btw, gambar ni jugak membuatkan ada orang tu jatuh cinta kat saya *orang tu ckp, saya kembang jelah* :P :P

and alhamdulillah, sampai sekarang saya dapat maintain 5* kg walaupun lemak tu sentiasa berebut-rebut nak memenuhi ruang perut dan usus ni. kalau korang nak tau jugak, kalau mcm saya dah makan malam, makanan tu boleh buat saya tahan sampai malam besoknya. tak percaya? manusia ke orang saya ni? ntah -_-

tapi tu jelah tips dia. oh dan jangan lupa, JAJAN JANGAN MAKAN! tolonglah! walaupun benda tu tak mengenyangkan, makanan tulah yang akan MENGGEMOKKAN korang. ha takot tak? ice-cream pon kalau boleh kurangkan. ice sepatutnya jangan minum sangat tapi saya tak arif bab tu, sebab saya suka minum air sejuk. blerghh! dan yang penting, kawal nafsu makan. MAJULAH MAKAN UNTUK NEGARA! peace yo! :D

btw, jangan lupa sales dekat sini tau!



ade blouse, tops, dresses, t-shirts yang cantik2!! harga runtuh tau! :D

29 comments:

Zeera Lana said...

woahhh,lepas baca entry nie terasa 'bersemangat' nak jadi macam shazzy .
eyh,tak percaya gmbar yang berbaju hijau tueee..
sekarang da cantik . suka . suka :)

6 Gemilang said...

woww! byknye difference! congrates to u shazzy :) ouh btw, im thin but i've so much fat on my thigh, so how? :PP

Mun said...

nk kurus!!!!

syida said...

seyes ak kagum ngn kau..susah kn nk diet smpi achieve target..bgus gle kau..btw,suke tgk bju2 kau..lawa n sesuai ngn body kau..x tlalu simple or over..lme da xjmpe kau..last jmpe kt kl sentral mse pas spm kn..huhu

tuan tanah kedaung said...

akak nk ikut lah cara shazzy.tkur dress g dinner bln dpn x muat dh
heeeee.mish ya

Aweyn said...

goshhhhhhhhhhhhh,
totally different shazzy yg dulu ngn skrg,
rampingnyeeeeeeeeeeee!
nk kurossss mcm shazzy gak! >,<
hihi

azalia hjsalleh said...

x mkn nasi yanggggg
i penah buat dulu tp tahan takat 2 bulan je kot ;(
okaylah nanti i cuba kalau i x kurus susah nak dpt pakwe ;(

anithDEEBA said...

yess.post jugak die pasal entry ni kan?okeyh,saye nak mulakan nya :)

sarahunny said...

tahniah! awak sudah kurus. me myself berat badan susah nak seimbang. pernah naik mendadak, pernah turun mendadak. baju n jeans pelbagai size. gud for yah! :)

Anonymous said...

tenkiu for the tips. tp awak mmg menjadik la chomel !

shazzy :) said...

kak zeera: chaiyok kak! hehe shazzy tgok pon tak caye T___T

shazzy :) said...

ateyn: thanks babe! alaaaa tu taktauuuu ><

shazzy :) said...

munirah: sila kan!! haha

shazzy :) said...

syida: hehe thanks babeeeee haah tau takpe last kat KL sentral. hehe kau punya body dah cantik so semua kau pakai cantik babe, aku still kene pandai pilih jugak T__T

shazzy :) said...

kak aunie: hehe ngade kak! miss you moreeee :D

shazzy :) said...

aweyn: awak pon dah ramping dah la syg :-D

shazzy :) said...

lya: i tau mmg susah tak makan nasik :( i makan jugk tp sikit la hehe

shazzy :) said...

anith: goodluck sayang :)

shazzy :) said...

kak sarahunny: hehe akak dah cantik perfect dah kak :)

shazzy :) said...

wunny: hehe thanks and try la tau :)

stoberycoklat said...

xkisah la temok2 ke..kuyus2 ke..shazzy tetap comey!! heeee

shazzy :) said...

okay terharu plak akak cakap cmtu :D

syakirahmn said...

waaa. best nya kurus mcm ni. hehe.

tu pasal, kte ni kan follower lama, time 2008 ke 2009 ntah, prasan jugak ah, ehh, dia ni kurus dah? wow!

huhu

pasneh taknak makan nasik gak ah. XD

Future Seven Services said...

waaaaa... sgt berkesan.. nak kurus jugakkk.. xnak makan lah! :D

K.AIN

Anonymous said...

congrates shazzy!

u nampak makin cantik bila dah kurus ni...
makin berseri dan makin cun...
but i like ur style before this...
cara pakaian,sopan...
even tak sehavok sekarang, but before this really nice...
u wear ur shawl really nicely tutup apa yang perlu...

sorry to say yang sekarang u mcm nak tunjuk yang you dah kurus...
i think tak perlu sebab memang dah jelas sangat...
sekarang ni a lil bit sexy ...
sorry to say this, but memang lumrah alam ker org yg XL change to S or M kena jd sexy?

mybe i tak pernah rasa kut sebab itu i rsa mcm tu..
by the way,keep it up!

shazzy :) said...

syakey: hehe i pon f0llow u dah lama. hehe okay jgn msk nasik. tp awak dah kurus so no worries :D

shazzy :) said...

kak ain: insyaallah, goodluck!

shazzy :) said...

anonymous: thanks for the advice. maybe sbb sblm ni bila pakai baju besa laen. n now pakai blouse bila dh kurus nmpk laen so mgkn nmpk mcm agak sexy sket. kot la kot. btw, thanks :)

نورول فريده said...

kak shazyyyyyyyyyyyyyy .. bestnya !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...